Tuesday, January 1, 2008

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္၏ ပစၥကၡျမင္ကြင္း

ဗုဒၶသာသနာေတာ္အလံသည္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အထြတ္အထိပ္အျဖစ္ အမွတ္တံဆိပ္ ခတ္ႏွိပ္ စီစဥ္ထားသည့္ အလံေတာ္ျဖစ္ေပသည္။ အလံေတာ္ကို စီစဥ္ရာ၌ အေရာင္(၆)မ်ိဳးျဖင့္ စီစဥ္ထားသည္။ အဆိုပါ(၆)မ်ိဳးေသာ အေရာင္တို႕သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား အျဖစ္ကိုရ႐ိ္ွေတာ္မူၿပီးစ သတၱာဟ (၇)ရက္၊ (၇)လီ စံေတာ္မူရာ၌ စတုတၳ သတၱာဟျဖစ္ေသာ ရတနာဃရ နတ္တို႕ဖန္လာ ရတနာစံအိမ္ေတာ္တြင္ စံေနေတာ္မူ၍ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္မွ အနႏၱနယသမႏၱမည္ေခၚ မဟာပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္ကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေတာ္ မူေသာ္အခါ ဗုဒၶဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္မွ ထြက္ျမဴးေတာ္မူသည့္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုေရာင္ျခည္ေတာ္(၆)သြယ္ကို ဦးထိပ္ထား၍ ဗုဒၶသာသနအလံေတာ္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ စီစဥ္ရန္ အႀကံျပဳသူမွာ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဟင္နရီစတီးလက္အိုလေကာ့ ျဖစ္ေလသည္။ ဗိုလ္မွဴးႀကီး အိုလေကာ့သည္ ၁၈၈၀ျပည့္ႏွစ္ မွစ၍ သီဟိုဠ္(သီရိလကၤာ) ႏိုင္ငံတြင္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာျပန္႕ပြားေရး ေဆာင္႐ြက္သူ ျဖစ္ေပသည္။
၁၈၈၅ခုႏွစ္တြင္ သီဟိုဠ္(သီရိလကၤာ)ႏိုင္ငံအစိုးရက ကဆုန္လျပည့္ေန႕ကို ဗုဒၶေန႕အျဖစ္ သတ္မွတ္၍ အခမ္းအနား က်င္းပရန္ စီစဥ္ၾကသည္။ ဤတြင္ ဗုဒၶေန႕အခမ္းအနား၌ လႊင့္ထူမည့္ ဗုဒၶအထိမ္းအမွတ္ တံဆိပ္ခတ္ သာသနာ့အလံေတာ္ လိုအပ္ေနေပသည္။ ထိုလိုအပ္ခ်က္ကို ဗိုလ္မွဴးႀကီးအိုလေကာ့က ျဖည့္ဆည္း ေပးလိုက္သည္။ ဗုိလ္မွဴးႀကီး အိုလေကာ့သည္ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္အျဖစ္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ ထူးျခားေသာ ေရာင္ျခည္းေတာ္(၆)သြယ္ကို အေျခခံ၍ ျပဳလုပ္ရန္ အႀကံျပဳျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထိုအႀကံျပဳခ်က္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၁၈၈၅ခုႏွစ္တြင္ ပထမဦးဆံုးက်င္းပသည့္ သီဟိုဠ္ (သီရိိလကၤာ)ႏိုင္ငံ၏ ဗုဒၶေန႕ အခမ္းအနားတြင္ စတင္အသံုးျပဳ လႊင့္ထူပူေဇာ္ခဲ့ေပသည္။ ၁၉၅၀ျပည့္ႏွစ္တြင္ က်င္းပသည့္ ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာ ညီလာခံမွ အညီအၫြတ္ သေဘာတူဆံုးျဖတ္၍ ေရာင္ျခည္ေတာ္(၆)သြယ္ျဖင့္ စီစဥ္ထားသည့္ ဗုဒၶသာသနာ့ အလံေတာ္ကို ကမၻာ့အ၀န္း၌ ဦးထိပ္တင္လႊင့္ထင္ပူေဇာ္ခဲ့ၾကေပသည္။
ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ကို စီစဥ္ရာ၌ ဗုဒၶေရာင္ျခည္ေတာ္၏ အေရာင္(၆)မ်ိဳးျဖစ္ေသာ-
နီလ = အျပာေရာင္ (အညိဳေရာင္)
ပီတ = အ၀ါရင့္ေရာင္
ေလာဟိတ = အနီရင့္ေရာင္
ၾသဒါတ = အျဖဴေရာင္
မဥၨိဠ = ပန္းႏုေရာင္ (သေျပေရာင္)ႏွင့္
ပဘႆရ = ငါးမ်ိဳးေရာယွက္အေရာင္ (ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္အေရာင္)
စသည္ျဖင့္ အကန္႕(၆)ကန္႕ျဖင့္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ -
(၁) နီလ = အျပာရင့္ေရာင္ -ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း အထိမ္းအမွတ္။
(၂) ပီတ = အ၀ါရင့္ေရာင္-ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အထိမ္းအမွတ္။
(၃) ေလာဟိတ = အနီရင့္ေရာင္-ရဲရင့္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္။
(၄) ၾသဒါတ = အျဖဴေရာင္- သန္႕႐ွင္းစင္ၾကယ္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္။
(၅) မဥၨိ႒ = ပန္းႏုေရာင္- ေျဖာင့္မတ္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္။
(၆) ပဘႆရ = ငါးမ်ိဳးေရာယွက္အေရာင္- စည္းလံုးညီညြတ္ျခင္း
အထိမ္းအမွတ္။
စသျဖင့္စီစဥ္ျခင္းလည္း ျဖစ္ေပသည္။
ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာညီလာခံ(၁၉၅၀)မွ အညီအၫြတ္ဆံုးျဖတ္မႈျဖင့္ ျဖစ္တည္လာခဲသည့္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ့ အလံေတာ္ကိုပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ခံက်င့္သံုး ဦးထိပ္တင္လႊင့္ထူပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၈၀ျပည့္ႏွစ္တြင္ က်င္းပသည့္ သာသနာေတာ္ သန္႕႐ွင္းတည္တံ့ျပန္႕ပြားေရး ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃအစည္းအေ၀းမွလည္း ဗုဒၶသာသနာ့ အလံေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အညီအၫြတ္ဆံုးျဖတ္ၿပီး သံဃနာယက လက္စြဲက်မ္းတြင္ ျပ႒ာန္း ခဲ့သည္။ သံဃနာယက လက္စြဲ၊ အပိုဒ္(၅)၊ အခန္း(၂၉) အေထြေထြက႑၌ သာသနာ့အလံေတာ္ အခန္း အပိုဒ္(၃၅၅)၌ အသံုးျပဳရမည့္ေန႕ရက္မ်ား သတ္မွတ္ထားသည္မွာ-
(၁) ကဆုန္လျပည့္ေန႕ - ဗုဒၶေန႕။
(၂) နယုန္လျပည့္ေန႕ - မဟာသမယအခါေတာ္ေန႕
(၃) ၀ါဆိုလျပည့္ေန႕ - ဓမၼစၾကာအခါေတာေန႕
(၄) သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႕ - အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႕
(၅) တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႕ - သာမညဖလအခါေတာ္ေန႕ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

အပိုဒ္(၃၆၅)အသံုးျပဳရမည့္ အခမ္းအနားမ်ားကို ေဖာ္ျပထားရာတြင္-
(၁) ၀ါဆိုပြဲ
(၂) ကထိန္ပြဲ
(၃) အဘိဓမၼာပြဲ
(၄) ႐ွင္ျပဳပြဲ
(၅) ရဟန္းခံပြဲ
(၆) ဆြမ္းႀကီးေလာင္းလွဴပြဲ
(၇) မဟာဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္
(၈) စူ႒ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္
(၉) ဘြဲ႕တံဆိပ္ဆက္ကပ္ပြဲ
(၁၀) တိပိဋက စာေမးပြဲ၊ ပူေဇာ္ပြဲ
(၁၁) စာျပန္ပြဲ၊ ပူေဇာ္ပြဲ
(၁၂) ဗုဒၶဘာသာစာေမးပြဲ၊ ပူေဇာ္ပြဲ
(၁၃) ခြင့္ျပဳခ်က္ရ႐ိွၿပီသည့္ တရားပြဲ
(၁၄) ဘုရားထီးတင္ပြဲ
(၁၅) ဗုဒၶဇနိယပြဲ
(၁၆) သံဃအစည္းအေ၀းပြဲ
(၁၇) အဘိဓမၼာပ႒ာန္းပူေဇာ္ပြဲ
(၁၈) နိကာယ္စာျပန္ပြဲ၊ ပူေဇာ္ပြဲ
(၁၉) ဗုဒၶဘာသာေရးဆိုင္ရာသင္တန္း စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အပိုဒ္(၃၅၈) အသံုးျပဳနည္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ-
အထိမ္းအမွတ္အလံအားလံုး၏အလယ္တြင္ ျဖစ္ေစရမည္။ လက္ယာအစြန္းမွ အေရာင္ငါးမ်ိဳး ေရာယွက္ေရာင္တြင္ အျပာရင့္ေရာင္သည္ အေပၚတြင္လက်္ာဘက္႐ိွေနေစရမည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တြင္ စိုက္ထူပါက ကားႀကီးမ်ား၏ အမိုးအေ႐ွ႕ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ရမည္။ ကားငယ္မ်ားတြင္ လက္ယာဘက္ အေ႐ွ႕ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ရမည္။ သံဃာမ်ားကို ႀကိဳဆိုသည့္အခါ သံဃာပါလာသည့္အခါတြင္သာ တပ္ဆင္ရမည္ဟူ၍ ေဖာ္ျပ ထားသကဲ့သို႕၊ အပိုဒ္(၃၉၅)အသံုး မျပဳရသည့္အခ်ိန္အခါႏွင့္ေနရာကို သတ္မွတ္ထားရာတြင္ကား-
(က) ရဟန္းသံဃာပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ မည္သည့္ဘုရားဖူးယာဥ္တြင္မွ မသံုးစြဲရ။
(ခ) လမ္းေဘး၊ လမ္းခြ၊ ယာဥ္ဆိပ္၊ သေဘၤာဆိပ္မ်ားတြင္ မသံုးရဟူ၍ ျဖစ္ေလသည္။

ယေန႕ ပစၥကၡဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ျမင္ကြင္းကား ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ဘ၀င္ မက် ၀မ္းနည္းမိရ ပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ကို သံုးစြဲေနၾကသည္မွာ အရာဌာန ဆိုင္သည္ မဆို္င္သည္ကို အေလးဂ႐ုမျပဳ ေပါ့ေပါ့တန္တန္သံုးစြဲေနၾကေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ ဗုဒၶသာသနာ့ အလံေတာ္ကို သံုးစြဲေနသည္မ်ားမွာ ဘုရားဖူး ယာဥ္မ်ား၊ လမ္းေဘး၀ဲယာ အလွဴခံဌာနမ်ားသည္ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးေနၾကေပသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာသူတို႕မွာ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ သံုးစြဲနည္းကို မသိ႐ိွ မေလ့လာဘဲ အမ်ားေယာင္၍ ေယာင္ေနၾကသူမ်ား႐ိွၾကသည္။ အေရာင္(၅)မ်ိဳးကို အကန္႕(၆)ကန္႕ျဖင့္ စီစဥ္ထားရာ၌ လက္ယာဖက္အစြန္ဆံုးအကန္႕မွာ အေရာင္(၅)မ်ိဳးကန္႕လန္႕အစင္းတြင္ အျပာရင့္ေရာင္ကို အထက္မွာ ထားရမည့္အစား ေအာက္တြင္ထားေနၾကေပရာ အလံေတာ္ေဇာက္ထိုးျဖစ္ေနေပသည္။ အေရာင္ကို စီစဥ္ရာတြင္လည္း မဥၨိ႒ သေျပေရာင္အျဖစ္ ပန္းႏုေရာင္ကို သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕မွာ ပန္းႏုေရာင္ေနရာတြင္ ေယာဂီေရာင္ဟုေခၚေသာ အနီေရာင္အရင့္ကို ထည့္သြင္း ျပဳလုပ္သံုးစြဲေနသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တြင္ တပ္ဆင္ရာ၌ ေတြ႕ရသည္မ်ားမွာ အလြန္၀မ္းနည္းစရာေကာင္းေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ အခ်ိဳ႕ကားေလးမ်ားတြင္ အလြယ္တကူပင္ ကား၏လက္၀ဲဖက္႐ိွ ေရဒီယိုဧရိယာတိုင္တြင္ ျဖစ္သလို ခ်ည္ထားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႕မွာ ကား၏လက္၀ဲဖက္တြင္ပင္ ခ်ည္ထားသည္ကိုိ လည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ေသာကားႀကီးမ်ားတြင္လည္း လက္၀ဲဖက္ တြင္ပင္ ခ်ည္ထားသည္ကိုလည္းေကာင္း ေတြ႕ျမင္ရေပသည္။ ကားေပၚတြင္ပါလာသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း မွားယြင္းေနမႈကို ျပဳျပင္လမ္းၫႊန္မႈ မ႐ိွၾကေခ်။ အလွဴခံဌာနမ်ားတြင္လည္း ေရာင္စံုအလံမ်ားသဖြယ္ လမ္းေဘး၌ စီတန္းလ်က္ စိုက္ထူထားၾက ေပသည္။ ပို၍ဆိုးသည္မွာ သာသနာ့အလံေတာ္ကို ၀ါးလံုးငယ္တြင္ တပ္ဆင္၍ ခရီးသြားကားမ်ားကို အလံျဖင့္ ရပ္တန္႕ေစသည္မွာကား အျမင္ဆိုး႐ြားလွေပသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ နတ္ကႏၷားပြဲမ်ားတြင္လည္း ဗုဒၶသာသနာ့အလံ တလူလူလႊင့္ထူလ်က္ ညေနမွာ ၾကက္ေၾကာ္ကိုက္ အရက္တိုက္ေနသည္မ်ား ၀မ္းနည္းဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ေနရ ေပသည္။
ႏွစ္စဥ္ ေႏြရာသီေရာက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ဘုရားဖူးယာဥ္မ်ား တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ဘုရားဖူး ပို႕ေဆာင္ေနၾက ေပသည္။ ဘုရားဖူးယာဥ္ႏွင့္ ပို႕ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕မ်ား႐ိွေန၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ဘုရားဖူးခြင့္ရၾကသည္ေၾကာင့္ ဘုရားဖူးပို႕ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕မ်ားအား ကၽြန္ေတာ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ဦးအေနျဖင့္ သာဓုေခၚမိပါ၏။ သို႕ေသာ္ ထိုဘုရားဖူးယာဥ္မ်ားတြင္ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ သံုးစြဲေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္မွာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္ေပသည္။ သံဃနာယကလက္စြဲ အပိုဒ္(၃၉၅)၊အခန္း(က)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ “ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ မည္သည့္ဘုရားဖူးယာဥ္တြင္မွ မတပ္ဆင္ရ” ဟု ျဖစ္ေပသည္။ ယခုျမင္ေတြ႕ ေနရသည္မွာ မိသားစုဘုရားဖူးအဖြဲ႕ေရာ၊ စုေပါင္းငွားရမ္း၍ သြားသည့္အဖြဲ႕ေရာ ၊ အခေၾကးေငြျဖင့္ ဘုရားဖူးပို႕ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕မ်ားေရာ ဗုဒၶသာသနာ့အလံ တလူလူလႊင့္၍ သြားလာေနၾကေပသည္။ တပ္ဆင္ရာတြင္လည္း ၀ဲဘက္မွာေရာ၊ ေဇာက္ထုိုးေျပာင္းျပန္ျဖစ္သလို အလြယ္တကူ တပ္ဆင္ေနၾကေပသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳသူမ်ားလည္း မ်ားျပားေပသည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳသူတို႕မွာ ဗုဒၶ၏ေရာင္ျခည္(၆)သြယ္ကို အေျချပဳ၍ စီစဥ္ထားေသာ ဗုဒၶသာသနာ့ အလံေတာ္ကိုလည္း ၾကည္ညိဳၾကေပသည္။ ဗုဒၶသာသနအလံေတာ္ တပ္ဆင္လာသည့္ ယာဥ္မ်ားကို ရပ္တန္႕စစ္ေဆး႐ွာေဖြျခင္းမျပဳဘဲ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးၾက၏။ ဤသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အပ္သည္ မအပ္သည္ကို မေလ့လာေတာ့ဘဲ သံုးစြဲေနၾကေပသည္။ အခ်ိဳ႕မွာမူမသိမနားလည္၍ သူမ်ားေျပာသမွ် ယံုၾကည္ၾကၿပီး ေရာေယာင္သံုးစြဲျခင္း ျဖစ္ၾကသည္။
အလံေတာ္ဟူသည္ တိုင္းျပည္၊ ႏိုင္ငံ၊ ေဒသ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအလိုက္ ဂုဏ္ယူစြာ အထြတ္အထိပ္ သတ္မွတ္ တံဆိပ္ခတ္လ်က္ စီစဥ္ထားျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ထိုအလံေတာ္ကို မ႐ိုမေသျပဳသူသည္ ထိုအလံေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ တိုင္းျပည္၊ ႏိုင္ငံ၊ ေဒသအဖြဲ႕အစည္းကို ေစာ္ကားရာက်ေပသည္။ ထိုသို႕ အလံေတာ္ကို မ႐ိုမေသ မအပ္မရာ သံုးစြဲသည္ကို ေတြ႕႐ိွပါက ျပစ္မႈဥပေဒအရ အေရးယူသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ဖူးသည္။ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုမ်ားတြင္ ႐ုပ္႐ွင္မျပသမီ ႏိုင္ငံေတာ္အလံကို စတင္ျပသၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဖြင့္ေပးရာ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္မ်ားက မတ္တပ္ရပ္၍ ၿငိမ္သက္စြာေနၿပီး အေလးျပဳရသည္။ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္သည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာအလံေတာ္သည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အထြဋ္အထိပ္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေပရာ ဗုဒၶသာသနာအလံေတာ္မွာ ပူေဇာ္ထိုက္ေသာအရာ ျဖစ္ေပသည္။ ယခုအခါ ဗုဒၶသာသနာ့ အလံေတာ္တပ္ဆင္သံုးစြဲေနၾကသည္မွာ “ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ” ပူေဇာ္ထိုက္သည္ကို ပူေဇာ္ျခင္းမျဖစ္ဘဲ အဂါ၀ရ အ႐ိုအေသမဲ့ ေဆာင္႐ြက္ေနၾက ေပသည္။ ဗုဒၶသာသနာအလံေတာ္ဟူ၍ ႐ိုေသသမႈမျပဳဘဲ ေရာင္စံုအလံမ်ား သဖြယ္ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ျပဳေနၾကသည္။ အမ်ား၏ အျမင္တြင္ အထင္ေသးစရာျဖစ္ေန ေပသည္။ ကမၻာတလႊားတြင္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားေသာႏိုင္ငံအျဖစ္ ထင္ထင္႐ွား႐ွား ျဖစ္ေနေသာ္ျငားလည္း ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ကို သံုးစြဲေနမႈ ပံုစံမက်သည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရသည္မွာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ညိႈးမွိန္ေအာင္ျပဳလုပ္ေနသလို ျဖစ္သည္ဟု ခံစားရပါသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားလ်က္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ သန္႕႐ွင္းတည္တံ့ျပန္႕ပြားေရးတြင္ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစသည့္ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္သံုးစြဲမႈကို ကန္႕သတ္၍ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းစည္းမ်ဥ္းမ်ားျပ႒ာန္းလ်က္ အေရးယူေဆာင္႐ြက္သင့္ေၾကာင္း သာသနာ့ မာမက စိတ္ျဖင့္ ေရးသားလိုက္ရပါသည္။

ဗုဒၶ သာသနံ စိရံ တိ႒တု
Lin Oo (psy)

No comments: